Středa 24. srpna

6.56

Včera večer nikdo na pračku nečekal, takže jsme si komplet vše vyprali. Podle informací na internetu by snad měla být pračka i v New Yorku, což by bylo fajn, lepší než každý večer ve sprše přepírat věci.

Po čase jsme nemuseli brzy vstávat. Hlavním bodem dnešního programu je návštěva akvária v Camdenu, New Jersey. Protože tam otevírají až o půl desáté, postačí, když z hotelu vyjdeme někdy kolem půl deváté. Takže jsme si rozšafně nařídili budík až na osmou. Nakonec jsme se ale každý probudili podle svého, já v pět, David po šesté. Nyní snídáme, koukáme na Právo a pořádek: Úřad pro speciální oběti a lenošíme...

16.49

Dnešek jsme strávili v akváriu v Camdenu. Kolem půl deváté jsme vyšli z hotelu a šli asi tři bloky na podzemku, která spojuje Filadelfii s Camdenem. Jedná se o speciální podzemku, protože spojuje města dvou států. Zatímco Filadelfie se nachází ve státu Pensylvánie, tak Camden v New Jersey. Na automatu s jízdenkami jsme tak zadali konkrétní stanici, do které jedeme, podle čehož byla stanovena výše jízdného. Podzemkou jsme dojeli na stanici City Hall, odkud to bylo asi pět minut pěšky k akváriu. Čas před otevřením jsem využil k tomu, abych požádal na pokladně o vrácení vstupného. Totiž na jaře, když ještě nebyly zcela zřejmé otevírací hodiny muzeí, zakoupil jsem vstupenky do akvária na zítřek. Jenže pak mi tento termín kolidoval s otevírací dobou muzea umění, tak jsem již někdy v červenci psal do akvária, jestli by mi zrušili zítřejší vstupenky a vrátili peníze. Tehdy mi odpověděli, že mám zavolat nebo přijít na pokladnu. Naštěstí to vyšlo, tak jsem dnes přišel k pokladně a velmi milá slečna se mnou vše vyřídila a vrátila peníze.

Jakmile jsem věc se vstupenkami vyřídil, zamířili jsme na nedalekou lavičku a počkali na otevření. V půl desáté akvirium otevřelo. Kousek za vstupem u jídleního koutku jsme si s Davidem dali rozchod a každý si šel akvárium projít po svém. Hlavními atrakcemi jsou zde hroši a žraloci. Do jejich sekce jsem zamířil nejdříve. Hroši právě trpělivě přežvykovali slámu. Chvíli jsem se na ně díval a pak se šel podívat na žraloky. Cesta k nim je lemována informacemi o různých zvířatech z jurské doby, aby byla zakončena informací o megalodonovi, obrovskému předchůdci žraloka. Pak již je velké akvárium, kde si člověk může sednout do houpacího křesla či na lavičku a jako v kině se dívat na různé druhy žraloků. Od tohoto malého kina se jde tunelem s průhlednými stěnami a tedy výhledem do akvária. Člověk je tak uprostřed podvodního světa a nad hlavou a kolem mu proplouvají žraloci a další ryby. Tunelem se dojde nad nádrž se žraloky, nad kterou je síťová lávka, po které se může přejít nad hlavami ryb.

Když jsem si prohlédl tuto část akvária, zamířil jsem do jeho druhé poloviny. Tam jsou různá malá akvária s rybami, želvami či mořskými koníky. Také tam je několik malých nádrží, ve kterých se člověk může dotknout malých rejnoků, žraloků či hvězdit. Pro mne tam je hlavní atrakcí imitace bouře v amazonském pralese. Protože jsem si prales natočil před čtyřmi lety při předchozí návštěvě, letos jsem již nic nenahrával. Naopak jsem si tentokrát nahrál krmení hrochů.

Takto jsme si akvárium sem a tam procházeli celý den až do dvou. Pak už jsme se rozhodli jít. Zpět do Filadelfie jsme jeli lodí, která každou půlhodinu pendluje mezi Camdenem a filadelfským přístavem.

Ke břehu Filadelfie jsme dorazili chvíli před třetí. Šli jsme na tamější konečnou stanici autobusů, ale nějak jsem nepochopil jejich systém, když autobusy stály mimo zastávky a nijak se neměly k nim najíždět. Fakt jsem tento systém nepochopil, tak jsem raději zavelel jít o stanici dál a tam už na jistotu nastoupit. Autobusem jsme sjeli do centra podívat se do Reading Terminal Market. Má se jednat o zdejší centrum různých obchůdků - nejde o klasický obchodní dům, ale o halu, ve které jsou různá bistra, pulty s masem a uzeninami, rybami, sýry, no na co si člověk vzpomene. Mísily se tam různé vůně jídel a při pohledu na bohatou nabídku mořských plodů jsem zalitoval, že nejsem místni, abych si hned něco koupil a hned šel ohřát.

V marketu jsem si koupil na večeři vepřová žebra, ke kterým jsem si plánoval vzít zbytek hranolků od oběda. Z marketu jsme zamířili na hotel s tím, že cestou jsme se chtěli stavit ještě v nějakém klasickém obchodě. Nějaký jsme sice rychle nalezli a nakoupili jsme si tam, ale pak jsem se nějak zamotal v navigaci a až po chvíli zjistil, že jdeme úplně opačným směrem, než máme mít hotel. Tak jsme se otočili a vydali již správným směrem. Už jsem toho ale za ten den měl dost, do toho zdejší teplo a hlavně neúprosné slunce. No vpadl jsem do hotelu a hned šel pod sprchu, tak jsem toho již měl plné kecky. Nyní jsem již po večeři, koukáme zase na Právo a pořádek a odpočíváme. Zítra nás čeká muzeum umění.

19.21

Už jsem myslel, že dnes už nikam nepůjdu, ale nakonec jsem raději šel. Klimatizace si vybrala své a David se trochu nachladil a trošku mu teče z nosu. Zaběhl jsem do lékárny pro nějaký sprej do nosu. Něco jsem tam našel, ale raději jsem to šel zkonzultovat s lékárnicí. Slečna byla moc milá a překvapilo mne, že když jsem se jí zeptal, zdali zná Muconasal, což je u nás běžně prodejný základ, tak řekla, že ano a že mnou vybraný sprej je právě jako on. Takže vyřešeno a už jsem hnal zpět na pokoj.

Za dnešek ujisto 9.83 km.